وبلاگی پر از مطالب جذاب و جالب و آموزنده

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۵
فروردين

از آنجایی که رنگ مو یکی از پر مصرف ترین کالا ها برای بانوان در تمام طول زندگی محسوب می شود، داشتن شناختی مناسب از بهترین مارک های رنگ مو و همچنین نحوه ی استفاده از این محصول ضروری به نظر می رسد.

رنگ مو هم یک محصول شیمیایی است و مستقیما با سلامتی در ارتباط است، هم در سطح جهان کمپانی های بسیار زیادی آن را تولید می کنند، و هم اینکه برای هر خانمی نوع و رنگ خاصی از آن مناسب است؛ بنابراین مطمئنا باید برای پیدا کردن و خرید بهترین رنگ موی بازار، ابتدا راجع به این کالا اطلاعاتی به دست بیاورید.

در این مقاله از کوییک ریویو، ابتدا کمی اطلاعات عمومی به شما ارائه می شود و سپس بهترین مارک های رنگ مو را می شناسید

در پوست انسان دستگاه بسیار کوچک و خارق العاده ای به نام فولیکول وجود دارد که به تولید مو می پردازد. هنگامی که فولیکول شروع به رویاندن تار مو می کند، از طریق رنگ دانه هایی به نام ملانین به آن رنگ می بخشد.

هر چقدر تعداد رنگ دانه های مو بیشتر باشد، رنگ مو تیره تر می شود و هر چه کمتر باشد رنگ مو روشن تر خواهد شد. به مرور زمان و با افزایش سن، فولیکول ها توانایی تولید ملانین را از دست می دهند و به این ترتیب موی ما سفید می شود.

مبارزه با سفید شدن مو ها به کمک رنگ دانه های گیاهی، از 300 سال پیش از میلاد و در مصر باستان شروع شد و سپس در تمدن های باستانی دیگر همچون ایران، روم، چین و یونان به اوج خود رسید، تا اینکه دانشمندی فرانسوی به نام یوجین شولر در سال 1907 موفق شد اولین رنگ موی شیمیایی جهان را لابراتوارش تولید کند.

شولر دو سال بعد در سال 1909 کمپانی لورئال (L’Oréal) را بنیان نهاد که هم اکنون بزرگ ترین تولید کننده ی لوازم آرایشی در جهان و صاحب چندین برند معتبر از جمله لورئال و گارنیه (Garnier) است.

 

 

رنگ موی لورال

برند رنگ موی لورئال متعلق به کمپانی فرانسوی لورئال است که در سال 1909 توسط یوجین شولر در پاریس تاسیس شد. این شرکت هم اکنون بزرگ ترین تولید کننده ی لوازم آرایشی در جهان است و از پیشگامان حذف مواد آسیب رسان (همچون آمونیاک) از فرمولاسیون رنگ مو محسوب می شود.

رنگ مو های برند لورئال دارای تنوع بسیار بالا و کیفیت فوق العاده ای هستند و به همین دلیل هم بسیاری از سلبریتی های معروف دنیا از محصولات این برند استفاده می کنند.

رنگ موی پلت

برند رنگ موی پَلِت یکی از برند های متعلق به کمپانی شوارتزکف (Schwarzkopf) است که از زیر مجموعه های ابر کمپانی هنکل (Henkel) محسوب می شود.

این برند آلمانی یکی از قدیمی ترین مارک های رنگ مو در جهان به حساب می آید و به کیفیت و ماندگاری فوق العاده اش مشهور است.

 

ادامه مطلب بهترین مارک های رنگ مو را در اینجا بخوانید.

  • فریدون آسا